Verkkokaupan ehdot


Voimassaolo

Ehdot ovat voimassa 01.06.2019 alkaen.

Myyjä

PL-Filter Oy (y-tunnus: 2417178-7)
Rinnetie 3, 62800 VIMPELI

Asiakas

Tilaamalla tuotteita verkkokaupastamme, vahvistat samalla olevasi täysi-ikäinen tai omaavasi vanhempiesi tai huoltajasi luvan tilata tuotteita.

Sopimuksen syntyminen

Kauppasopimus syntyy hyväksymällä verkkokaupassamme "verkkokaupan ehdot" sekä lopuksi klikkaamalla "Hyväksy tilaus" painiketta.

Hinnat

Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotesivulla on tuotteen hinnan perässä ilmoitettu tuotteen verokanta (24,14,10).

Maksutavat

Verkkokaupassamme käytössä olevat maksutavat ovat verkkomaksu ja ennakkomaksu.

Ennakkomaksua käytettäessä toimitamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Tästä voi aiheutua muutaman päivän viive pankkien välisestä maksuliikenteestä johtuen.

Verkkokaupassamme voit maksaa myös verkkomaksulla. Palveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy.

Toimitukset

Tuotteet toimitetaan postipakettina Postin tai bussipakettina Matkahuollon hinnaston mukaisesti. Erittäin suurien ja painavien tuotteiden toimituksessa sovimme asiakkaan kanssa erikseen toimitustavasta ja hinnoittelusta.

Verkkokaupassamme ilmoitetaan tuotteiden varastotilanne omassa varastossamme sekä mahdollisuuksien mukaan myös tukkuliikkeen varastosaldo. Toimitusaikaa emme kaikille tilaustuotteille pysty ennakoimaan tarkasti, vaan toimitusaika on aina arvio. Mikäli tuotetta ei ole myöskään tukkuliikkeen varastossa, tilaa tukkuliikke tuotteet valmistajalta. Tässä tapauksessa toimitusaika on riippuvainen valmistajan kyvystä toimittaa tuotteet. Mikäli tuotetta ei jostakin syystä ole enää lainkaan saatavana, informoimme asiakasta mahdollisimman pian ja palautamme jo maksetun summan kokonaisuudessaan asiakkaan tilille.

Toimitukset omasta varastostamme pyritään lähettämään samana päivänä, mikäli tilaus on vastaanotettu arkipäivinä ennen klo 13:00 ja tavaraa on varastossa. Kuitenkin viimeistään seuraavana päivänä. Tilaukset tukkuliikkeen varastosta lähtevät samana päivänä, mikäli tilaus on vastaanotettu ja maksettu arkipäivinä ennen klo 15:00 ja tukkuliikkeessä on kaikkia tilauksella olevia tuotteita varastossaan. Mikäli tuotetta ei ole tilaushetkellä varastossa, jää se jälkitoimitukseen. Tällöin asiakasta informoidaan viivästyksestä mahdollisimman pian ja sovitaan jatkosta.

Huomautukset ja palautukset

Ostaja on velvollinen tarkastamaan toimitetun tavaran. Myyjä ei vastaa tuotteen käytön aiheuttamista vahingoista eikä kuljetuksen aikana aiheutuneista vahingoista. Mikäli tuote on vahingoittunut toimituksessa, on ostajan tehtävä vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja informoitava myyjää.

Huomautukset tuotteen kunnosta tai toimitussisällöstä tulee tehdä 7 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Palautusaika on enintään 7 vuorokautta. Mikäli tuotteen palautus johtuu myyjän tekemästä virheestä, palautamme tuotteen hinnan kokonaisuudessaan sillä ehdolla, että tuote on avaamattomassa paketissa ja myytävissä edelleen uutena tuotteena. Palautusoikeus ei koske asiakkaan toivomusten mukaan valmistettuja mittatilaustuotteita. Palautusoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa kauppa yksiselitteisellä ilmoituksella sähköpostitse. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät pelkästään riitä kaupan peruuttamiseksi. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisen määräajan päättymistä (7 vrk toimituspäivästä).

Käyttäessäsi kaupan peruutusoikeutta, palautamme rahat sinulle 14 päivän kuluessa siitä, kun ilmoitus on vastaanotettu ja tuote saatu takaisin sekä palautus hyväksytty. Palautus sisältää myös kaikki toimituskulut, jotka olet maksanut tuotetta tilatessasi.

Mikäli tarvitsemme lisätietoja (esim. kansainvälinen tilinumero (IBAN) ja pankin tunnistetieto (BIC)) rahanpalautusta varten, otamme sinuun yhteyttä lisätiedon saamiseksi.

Jos toimitus kestää yli 8 päivää sen jälkeen kun olet saanut ”Tilauksesi on lähetetty” -ilmoituksen PL-Filter Oy:ltä, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme selvittää paketin sijainnin ennen sen automaattista takaisin palautumista.

Noutamatta jääneestä ja sen johdosta meille palautuneesta paketista joudumme veloittamaan tilauksen palautuskulut, jotka ovat samat kuin toimitustapaa vastaavat lähetyskulut. Mikäli toimitus palautuu PL-Filterille esim. saapumisilmoituksen puuttumisen takia, vastuu siirtyy kuljetuksesta vastaavalle yritykselle.

Noutamatta jäänyt ja meille palautunut paketti voidaan toimittaa uudelleen asiasta sovittaessa. Tällöin asiakkaan on maksettava lähetyskulut riippumatta tilauksen arvosta.

Mikäli tilauksesi toimitustapa ja arvo on oikeuttanut alun perin ilmaiseen toimitukseen, mutta palauttaessasi osan tuotteista tilauksesi arvo alittaa ilmaisen toimituksen rajan, vähennämme palautettavasta summasta toimitustapaa vastaavat normaalihintaiset toimituskulut.

PALAUTUS SUOMESTA

Voit palauttaa palautusehdot täyttävän tuotteen / tuotteet toimittamalla ne noutopisteeseen kuljetettavaksi takaisin PL-Filter Oy:lle. Palautus lähetetään osoitteeseen:

Asiakaspalautus/verkkokauppa
PL-Filter Oy
Rinnetie 3
62800 VIMPELI

Matkahuollon toimipisteiden sekä sen yhteistyökumppaneiden kautta palautettaessa, ota ensiksi yhteyttä asiakaspalveluumme (puhelimella tai sähköpostilla) saadaksesi asiakaspalautuksessa vaadittava asiakaspalautusnumero.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Takuu

 Tuotteilla on maahantuojan tai valmistajan myöntämä takuu. Takuu alkaa tuotteen myyntipäivästä.